FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Ekonomia Koszalin Strona Główna
->
Finanse Publiczne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
ZAMYKAM FORUM
----------------
ZAMYKAM FORUM BO I TAK NIKT NIC TUTAJ NIE WRZUCA
III rok - 2 semestr
----------------
Ekonometria
Finanse Publiczne
Finanse
Polityka Społeczna
Polityka ekonomiczna
Polityka regionalna
Gospodarka regionalna
III rok - 1 semestr
----------------
Kserówki 3rok
Ekonomia menedżerska
Finanse przedsiębiorstw
Finanse mniędzynarodowe
Ekonomia integracji europejskiej
Języki obce
Rachunkowość zarządcza
Demografia
Ekonometria
Szkoła
----------------
Ściągi II rok - 2 semestr
Sama muzyczka
Ściągi II rok
Sciagi I rok
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
b0b
Wysłany: Nie 21:23, 15 Mar 2009
Temat postu: Budżet państwa a budżet jednostki samorządu terytorialnego
Budżet państwa a budżet jednostki samorządu terytorialnego:
Podobieństwa:
- podobna forma uchwalania budżetu
- budżet państwa i b.jst. jest rocznym planem dochodów i rozchodów, przy czym budżet państwa jest uchwalany w formie ustawy budżetowej na okres roku kalendarzowego zwanego rokiem budżetowym, natomiast b.jst uchwalany jest w formie uchwały budżetowej na rok budżetowy
- podobna forma ustanowienia budżetu tj.
budżet państwa ustanawia parlament natomiast b.jst. organ stanowiący jst przed rozpoczęciem roku budżetowego a w szczególnych przypadkach do ostatniego 31 III roku bieżącego
- podobna kontrola budżetu, tj:
- ustawa budżetu państwa jest zgodna z NIK a uchwała jst po konsultacji z RIO (Regionalna Izba Obrachunkowa) która powołana jest do kontroli gospodarki i zamówień publicznych gmin, powiatów, województw
Różnice:
- inne potraktowanie rezerw tj:
budżet państwa: rezerwa ogólna niemniejsza niż 0,2% wydatków budżetu oraz mogą być tworzone rezerwy celowe których suma nie może przekroczyć 5% wydatków budżetu
b. jst: mogą być tworzone rezerwy – celowa i ogólna, suma rezerw celowych nie może przekroczyć 5% wydatków budżetu, natomiast rezerwa ogólna nie może być wyższa niż 1% wydatku budżetu
- inne potraktowanie sposobu wykonywania budżetu tj:
wykonywanie budżetu państwa kieruje rząd oraz Minister Finansów, natomiast ogólny nadzór nad realizacją wydatków i dochodów jst sprawuje rząd
- bardziej restrykcyjne podejście do zobowiązań – budżet jst
- skala działania
- konieczność uzyskania absolutorium przez Rade Ministrów – sejm rozpatruje przedłożone sprawozdanie i po zapoznaniu się z opinią NIK podejmuje w ciągu 90 dni od przedłożenia sejmowi sprawozdania uchwałę o udzieleniu lub odmówieniu absolutorium.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by
Sopel
&
Programosy
Regulamin